May debate an nagkapirang mga experto kan Biblia manungod sa cuento ni
Cristo Jesús sa Evangelio sosog ki san Lucas capítulo 16. Kun ini daw sarong cuento o ini sarong parábola
sana, ta an saiyang estructura nagpapahiling kan sarong parábola pero an mga parábola
ni Jesús daing mga pangaran pero an saro sa mga protagonista kan satong cuento
nginaranan Lázaro. Bako man importante
para sa satuya ngonian kun ini cuento o parábola, ta an mensaje sa satuya iyo
an más importante, mensaje na hihongohaon niato na isabuhay aroaldaw bilang mga
discípulo ni Cristo.
An mayaman sosog sa Lucas capítulo 16 naglangoy sa cuarta: siya
sana an nakakagubing ki purpura na mahalunon kaitong panahon ta an pangkulay
kaini hale pa sa mga frutas kan dagat na sinisisid asin únicamente an mga hade,
mga príncipe asin mayayaman an nakakagubing kaini. Siya sana an nagkakakan ki mga pinatabang
baka asin manlaenlaen pa na mga exquisito na handa sa acompañamiento pa kan música
asin mga musiquero. Mantang an saiyang
mga kamot, pagkatapos magkakan, linilinigan niya gamit an tinapay asin ini
tinatapok niya sa mga ayam. Si Lázaro gusto
man lamang magkakan maski kan tinapay na sana.
Kan sinda nagadan, an mayaman sa infierno si Lázaro sa langit ta kun
siisay an nagpasiramsiram sa buhay na ini na wara man lamang ginibo asin
inihiras para sa iba pagdatong kan panahon siya man an magdudusa na wara man
lang puedeng gibohon asin ihiras saiya an iba.
Sa historia kan satong nación Filipinas ngonian madali
niatong ma-identificar an mayaman ki Nápoles, sa mga senadores asin mga
congresistas; sa mga gobernadores, mayores asin capitanes kan satong mga
provincia, mga banwa asin mga barangay; sa mga mayaman, may mga puesto asin mga
comerciante. Asin bako kitang masasala
para sa iba, ta kaipuhan man niato sabihon na dakul sainda an mga marahay asin
napapakarhay man sa saindang buhay sa servicio sa Dios asin sa kapwa. Aclarado na condenado an tawo bako dahil siya
mayaman kun di dahil bako niyang ginibo an makakaya niya para makatabang ki
Lázaro asin bako siya naghiras kan saiyang kayamanan. Asin dahil dai pinangaranan an mayaman madali
niatong mahiling digdi sinda na mga mayaman, sinda na may mga puesto, sinda na
may mga poder. Aclarado na condenado an
tawo na nabubuhay sa kinaban na parang mayo ki ikaduwang buhay kun saen aanihon
kan gabos kun ano an saindang sinabwag: infierno para sa maraot asin langit
para sa marahay.
Pero, kita? Ako asin
ika? Ining mensaje para man kaya sa
satuya? Opo, opo asin opo. Facil magtukdo sa iba, pero paghorophoropan
niato an satuyang mga buhay asin gawe: ako daw maski dae mayaman, ako daw asal
mayaman na mata-pobre; ako daw puro na lang kayaman an nasa isip asin puro na
lang cuarta an hanap sa buhay sa paglimot man sa kapwa asin sa Dios; ako daw
naghihiras sa diit na yaon sakuya o hinu-justificar ko an sakong bakong
pagtabang sa pagsabi na dai man ako maski kaigwahon man maski diit (sabi baga
daing sisay man an pobrehon na dai makakatao asin mayamanon na dai
makakarecibe); ako daw tunay na ginigibo ko an gabos para makatabang sa iba na
nangangaipo kan sakong panahon, talento asin tabang.
Sa punto na ini asin finalmente dangogon niato liwat an mga
tugon ni san Pablo ki Timóteo sa saiyang primerong surat sa saiya capítulo 6
asin an mga tugon kan Salmo 146: kun ano an yaon sato tinao kan Kagurangnan
bako lang para sato kun di man para maihiras sa iba. Amén.
Walang komento:
Mag-post ng isang Komento